مهندسی فروش املاک و مستغلات، فروش علمی و عملی املاک و مستغلات، مهندسی فروش ملک، مدیریت بازاریابی امل
بازار املاک، مستغلات و ساختمان در ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به ماهیت این بازار، که بزرگترین سرمایهی بسیاری از خانوارها و فعالان ایرانی را تشکیل میدهد، روند حرکتی این بازار با سایر بخشهای اقتصادی متفاوت میباشد. بسیاری از فعالان در سایر بخشهای اقتصادی، از املاک و مستغلات به عنوان بخشی از سبد داراییهای خود جهت مدیریت ریسک درآمدی و سرمایهای استفاده میکنند. در این بین واحدهای تجاری و اداری از پیچیدگی و حساسیت بالاتری برخوردار هستند. شناخت عوامل تاثیرگذار بر آن میتواند منجر به تصمیم گیری آگانه شود. در برهه کنونی که یکی از بزرگترین تغییرات اقتصادی در کشور حاکم میباشد و با پیادهسازی طرح هدفمندی یارانهها، پارادیمهای اقتصادی کشور دستخوش تغییرات شده است، لزوم بهرهگیری از شناخت کافی در بحث تصمیم گیری از اهمیت بیشتری برخوردار است. از طرفی گذر از سنت به مدرنیسم، شرایط جدید را بر جامعه حاکم نموده و نیاز به ارائه خدمات نوین در جامعه مشهود است. آیندهنگری در رابطه با نیازهای انسانها، میتواند منجر به کسب موفقیتهای فراوان شود.
هرچند سالهای گذشته، ساختن مجتمعهای تجاری در شهر تهران با موفقیت زیادی روبرو بوده است ولی به جز تعداد معدودی از آنها، بیشتر این موفقیتها معلول مکانیابی صحیح بوده است. البته در این بین مواردی نیز بر اساس استفاده صحیح از متغیرهای تصمیمگیری و شناخت دقیق نیازهای پاسخ داده نشده، و مجهز کردن خود به علم بازاریابی و فروش توانستهاند موفقیتهای بسیار مناسبی کسب نمایند که از جمله میتوان به مجتمع تیراژه، مجموعه هایپر استار اشاره نمود. ساختن مجتمعهای تجاری معمولی دیگر جوابگو نیازها نمی باشد و موفقیت خاصی برای آن در شهر تهران متصور نیست. به نظر می رسد مجتمعهای تجاری از این به بعد باید دارای شرایط متفاوت و منحصر به فرد باشند. مجتمعهای موفق بر اساس شناخت صحیح نیازهای محیطی و نقاط قوت خود و در انطباق این دو عامل موفق خواهند بود، در غیر اینصورت با مشکلات جدی روبرو میباشند.
سعی ما در این گزارش و فعالیتهای آینده برنامه ریزی شده بر پایه ارائه اطلاعات جامع و متناسب برای تصمیم سازی در جهت تصمیم گیری صحیح میباشد.