مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات- مشاور املاک-بازاریابی مشاور املاک

تیم فروش و بازاریابی ملک به صورت کاملا علمی پیشرفته حرفه ای و اجرایی بر اساس متدهای روز دنیا،،تکنیک ها استراتژی ها مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات مسکونی تجاری زمین

مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات- مشاور املاک-بازاریابی مشاور املاک

تیم فروش و بازاریابی ملک به صورت کاملا علمی پیشرفته حرفه ای و اجرایی بر اساس متدهای روز دنیا،،تکنیک ها استراتژی ها مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات مسکونی تجاری زمین

مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات- مشاور املاک-بازاریابی مشاور املاک

واحد مهندسی بازاریابی و فروش املاک شرکت جهان فکر افزار،
کارگزار فروش و بازاریابی علمی عملی و حرفه ای املاک و مستغلات در ایران،
تیم فروش و بازاریابی ملک به صورت کاملا علمی پیشرفته حرفه ای و اجرایی بر اساس متدهای روز دنیا،
با مدیریت مهندس علی خویه - 09122991608-
اولین مترجم و مولف کتاب تخصصی مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات در ایران و مهندسی فروش املاک و مستغلات،
مدرس دانشگاه،
با بیش از 13 سال تجربه اجرایی،
عضو انجمن هاو اتحادیه های بین المللی،
مجری فروش چندین پروژه مختلف،
مشاور و مجری فروش بازاریابی بازارسازی برندسازی پروژه های مختلف در ایران و خارج از ایران،
مشاور و مجری مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات،
اجرای بیش از ده ها پروژه مهندسی فروش و بازاریابی املاک مختلف تجاری مسکونی اداری و ...در داخل و خارج از کشور،
مشاور چندین شرکت معتبر در زمینه بازاریابی و فروش املاک و مستغلات،
مشاور و مجری مدیریت برند و برندسازی در حوزه ملک و ساختمان،
مشاور و مجری پروژه های مختلف ساختمانی در زمینه بازاریابی، بازارسازی، بازارشناسی، مشتری یابی، مشتری سازی، فروش، برند، تبلیغات، کاربری سازی، پیشبرد فروش
مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای پروژه های مهندسی فروش ملک و ساختمان ، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی املاک و مستغلات ، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش ملک و ساختمان، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش در زمینه ملک و ساختمان،
تیم مشاوره آموزش تحقیق و اجرا - بازاریابی فروش تبلیغات خلاقیت و ارتباطات
مشاوره فروش املاک و مستغلات، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش ملک و ساختمان، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مدرن املاک و مستغلات ، راه اندازی و استقرار بنگاه مشاور املاک، اجرای پروژه های فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور املاک و مستغلات،

کلمات کلیدی

بازاریابی و فروش املاک و مستغلات

بازاریابی و فروش ملک

بازاریابی و فروش حرفه ای ملک

مشاوره مهندسی فروش ملک و ساختمان

مشاوره راهکارهای افزایش فروش

مشاوره فروش املاک و مستغلات

مهندسی فروش ملک

بازاریابی املاک

بازاریابی و مهندسی فروش املاک و مستغلات دکتر علی خویه

واحد های مسکونی تجاری و اداری

مشاور و مجری پروژه مهندسی فروش و بازاریابی املاک و

روش های فروش املاک و مستغلات

مشاور و مدرس مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات دکتر علی خویه

بازاریابی و فروش واحد های مسکونی

آپارتمان

مشاور املاک حرفه ای

ساختمان و مسکن

مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات

بازار هدف مسکن

بازاریابی در صنعت ساختمان ایران

روش های موثر در فروش و بازاریابی ساختمان

مدیر عامل و مدیر اجرایی گروه مهندسی فروش

تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی املاک و مستغلات

فروشنده ملک حرفه ای

com

استراتژیهای قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت ملک ساختما

وظایف مهندس فروش ملک

استراتژی بازاریابی و فروش ملک

بازاریابی علمی املاک و مستغلات

تکنیک های فروش املاک

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);} 800x600 Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif";}

دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی ملک و ساختمان  

سیستم مهندسی بازاریابی ملک و ساختمان

کلینیک فوق تخصصی مهندسی بازاریابی ملک و ساختمان 

مهندس علی خویه

مترجم و مولف کتاب مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات و مهندسی فروش املاک و مستغلات

مجری و مشاور فروش و بازاریابی پروژه های ساختمانی

www.resm.ir

www.khooyeh.com

09122991608

www.realestatemarketing.blogfa.com

 

مقدمه

یکی از روش های ارائه ی خدمات حرفه ای بازاریابی در زمینه ساختمان ها و برج ها ارائه ی  آن ها به صورت کلینیک های تخصصی و نرم افزاری می باشد. در این روش مشاوران و بازاریابان ساختمان و برج ها در مکان و تخصص خود مستقر بوده و کاربران با مراجعه به محل تعیین شده ، از راهنمایی ها  وتوصیه های مشاوران  براساس شناخت اجمالی از نیازها و خواست های کاربران حاصل و در مدت زمان محدود به آنان ارائه می شود، بهره مند می گردند. در طرح پیشنهادی حاضر که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه با یک تیم کاملا حرفه ای و متخصص و مجهز به بسته های تکنولوژیکی و نرم افزارهای حرفه ای سعی می شود تا تهیه یک سیستم حرفه ای و دپارتمان تخصصی مشاوره و مهندسی بازاریابی تشریح شود.

 

بیان مساله:

مساله بازاریابی ساختمانٍ، زمین و برج یک وظیفه سنگینی می باشد که لازمه آن به کارگیری تمامی سیستمهای تکنولوژیکی انسانی و غیر انسانی در فرایند بازاریابی می باشد و این امر مستلزم یک هماهنگی و همکاری جامع و منسجم در مدیریت استراتژیک مهندسی بازاریابی، برنامه بازاریابیMkg Plan و برنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچهIMC می باشد.

طراحی و تبیین فرایند رسیدن به مشتری و خریدار و ارتباط بین خریدار و مشتری در سیستم جامع مهندسی بازاریابی ساختمان برج و زمین یکی از مهمترین مسائلی است که در دنیای امروز به شدت به آن اهمیت داده شده و نرم افزارها و سخت افزارهای بزرگی نیز برای سیستم مهندسی بازاریابی املاک تهیه و تدوین شده است.

 

هدف:

«تدوین تبیین و اجرای یک دپارتمان و سیستم یکپارچه منظم و منسجم مهندسی بازاریابی در  ایران»

 

 هدف اصلی این طرح فراهم آوردن  و توسعه‌ی تخصصی دانش مهندسی بازاریابی ،ارتقای  مهارت های مهندسی بازاریابی ملک ، بهره وری متقاضیان و نیز  ایجاد سیستم های مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی  (به مفهوم عام) می باشد. انتظار می رود با ایجاد کلینیک مشاوره و ارائه خدمات مشاوره‌ و مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان اهداف فرعی زیر نیز به دست ‌آید:

1-  برآورده ساختن نیازهای مدیریتی، مهارتی و سایر اطلاعات مهم و تأثیر گذار بر روند شکل گیری و اجرای مهندسی بازاریابی  تخصصی ساختمان های کوچک و بزرگ

2-  توسعه‌ی فرهنگ مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان برای راه اندازی کلینیک مهندسی بازاریابی  تخصصی

3-  ارائه و توسعه ی استراتژی های مناسب مهندسی بازاریابی و یافتن راه حل‌های مناسب در سطح مهندسی بازاریابی  تخصصی

4-  کمک به ایجاد و توسعه ی ارزش (value) در مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی با تزریق مستمر دانش و چگونگی بهره گیری از تجارب بازاریابی،

5-  هدایت صاحبان املاک و بازاریابان  تخصصی املاک برای دستیابی به برترین سطح رضایت .

 

سئولات:

چگونه می توان یک کلینیک فوق تخصصی مهندسی بازاریابی ساختمان و برج در ایران با توجه به رفتار خریداران ایرانی تهیه تدوین کرد؟

چگونه می توان بهترین و اثر بخش ترین برنامه و سیستم مهندسی بازاریابی ساختمان را برای پیشبرد اهداف سرمایه گذاران تهیه و ارایه کرد؟

بهترین و اثربخش ترین برنامه ها و استراتژی های مهندسی بازاریابی، تبلیغات و بازاریابی که می توان در یک سیستم حرفه ای به اجرا گذاشت چه می تواند باشد؟

برای تشکیل یک تیم حرفه ای علمی و عملیاتی مهندسی بازاریابی ملک در ایران با توجه به استانداردهای جهانی چه ملزومات و برنامه هایی مورد نیاز می باشد و این امر چگونه باید تحقق یابد؟

و ...

                                                       

معرفی الگوی اولیه و فرضی توجیه اقتصادی

برای پیشبرد هدف یک الگوی اولیه به صورت زیر پیشنهاد می شود در این الگو به علت اهمیت به سیستم های انگیزه بخشی و عملیات کلینینکی و مدیریت ارتباطات مشتریان کارمندان می توان رضایت کامل مشتریان را برآورده کرده و همچنین با افزایش میزان بازاریابی که به متغیری مانند سود ارتباط دارد می توان در آمدهای عملیاتی و جاری را افزایش داد

نحوه ی ارائه ی خدمات

در این طرح ارائه خدمات مشاوره ای به صورت کلینیکی در قالب مشاوره های تخصصی، بهره وری، بازاریابی و بازارشناسی، فرصت شناسی، مدیریت سرمایه گذاری و سایر نیازهای مشاوره ای با مراجعه ی مخاطبان و مشتریان (صاحبان دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی) به محل دپارتمان و دریافت مشاوره انجام می شود.

زمینه­های خدمات کلینیک مهندسی بازاریابی حرفه ای املاک

 

زمینه­های اصلی ارائه خدمات مشاوره ای در کلینیک عبارتند از:

1-  دانش چگونگی طراحی یک دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی درآمد زا

2-  چگونگی تبدیل ایده های مهندسی بازاریابی ساختمان و برج به یک طرح کاربردی

3-  روش‌های راه اندازی یک دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابیبا توجه به شرایط محیطی ،

4-  مدیریت و نحوه ی  اداره کردن دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابیبه صورت مستقل،

5-  روش‌های بازارشناسی، بازاریابی، بازارگرمی و بازارداری حرفه ای مسکن و ساختمان

6-  سرمایه گذاری و جذب سرمایه های مسکن

7-  فرایندهای تولید و عملیات ساخت، سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت و ارایه ملک

8-  مدیریت منابع انسانی مهندسی فروش

9-  فناوری اطلاعات (IT) و کاربرد آن در فعالیت های دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی،

10- تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت جامع

11- بهره­وری و نحوه ی سنجش ساختمان در واحد دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی،

13- مدیریت ارتباط با مشتری CRM

14- مهندسی مجدد سیستم های مهندسی بازاریابیساختمان و برج

نکات مهم درباره تحقیقات بازار ساختمان و ملک

در مورد تهیه تحقیقات بازار و تهیه برنامه های بازاریابی و تبلیغات دپارتمان نکات مهمی که می توان توجه کرد شامل موارد زیر می باشد.

o    دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی باید در زمینه های مختلف، اطلاعات مناسب وجامعی از بازار ایران ( اطلاعاتی در حوزه های جمعیت  و توزیع آن و هرم سنی ایران، تولید، تقاضا، عرضه، رقابت، جذابیت بازار، روندهای آینده، املاک مشابه، تکنولوژی و ...) داشته باشد .

o               آمارهای اساسی و مهم  موجود در وزارتخانه ها، مشاوران ساختمان، بازار و بانک اطلاعات مسکن و ..... باید جمع آوری و مرتباً بهنگام شود و در کلینیک  وجود داشته باشند.

 

o               در گزارش بررسی ایده دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی باید از اطلاعات و آمار تحقیقات بازار بصورت مستدل استفاده کرد

o               ارائه ی خدمات مشاوره و مهندسی بازاریابی حرفه ای  در زمینه انجام تحقیقات بازار ساختمان  بصورت اختصاصی برای متقاضیان.

o      طراحی برنامه های بازاریابی و تبلیغات نمونه مبتنی بر واقعیت در حوزه های مختلف  مهندسی بازاریابی ساختمان 

o      تهیه نرم افزار طراحی برنامه بازاریابی و تبلیغات ساختمان و زمین

o       تنظیم استانداردهای برنامه بازاریابی و تبلیغات املاک

o      ارائه ی ایده های جدید و مدل های  آماده  شده ی دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی بر اساس نیازهای بازار

o      بازاریابی  تخصصی املاکی خدماتی و بازاریابی  تخصصی املاکی مبتنی بر فن آوری اطلاعات

o       ارائه ی کتابچه های نحوه ی مدیریت و توسعه ی بازاریابی  تخصصی ساختمان در حوزه های مختلف .  

o      مشاوره در زمینه مسائل مرتبط با ثبت شرکت ، مباحث مالیاتی ، حقوقی و اساسنامه  مرتبط با ساختمان و ملک

o      ارائه ی راهنمای فرایند ثبت املاک در ایران و پیش نیازهای آن   و ارایه خدمات مرتبط با آن

o      مشاوره در مورد قوانین آشکار و پنهان انواع شرکتها و مسائل حقوقی جاری و آتی هر یک توسط کارشناسان از سازمانهای  مربوط ،

o      ارائه ی راهنمای قوانین مالیاتی در مورد انواع بازاریابی  تخصصی ساختمان در ایران  ،

o      مستند کردن تجربیات دپارتمان تخصصی مهندسی فروش آنها در قالب جزوه های مشاوره ای ،

مشاوره در امور بکارگیری و استفاده بهینه از تکنولوژی مناسب هر بخش صنعتی

نکاتی در مورد مدیریت منابع اطلاعاتی در سیستم های مهندسی بازاریابی

پرسشهای اساسی:
1- چگونه سیستم‌های دپارتمانی برای بازاریابی  تخصصی املاک ارزش ایجاد می‌نمایند؟
2- چطور سیستم‌های زنجیره تامین برای بازاریابی  تخصصی املاک ارزش ایجاد می‌نماید؟
3- سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری چگونه برای مهندسی بازاریابی ساختمان ارزش ایجاد می‌نماید؟
با حرکت بازاریابی  تخصصی املاک به سمت الکترونیکی شدن و در نتیجه افزایش رقابت در سطح بین‌المللی شرکت‌ها می‌بایست با کارایی بیشتری فعالیت کرده، سطح خدمات‌رسانی به مشتریان را افزایش دهند و همچنین سرعت مطلوب را در مقایسه با رقبا دارا باشند. این تغییرات نیازمند سیستم‌های جدیدی است که اطلاعات بخش‌های مختلف دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی را یکپارچه نموده، دپارتمان را به مشتریان متصل نماید و فعالیت‌های شرکت را با سایر شرکای تجاری و تامین‌کنندگان هماهنگ نماید.

سیستم‌های دپارتمانی مهندسی بازاریابی ملک و ساختمان

در سرتاسر جهان شرکت‌ها هر روزه بیش از پیش متصل می‌شوند که این اتصال هم جنبه داخلی و هم جنبه بین شرکتی دارد. واضح است که هر دپارتمان تخصصی مهندسی فروشی تمایل دارد که تقاضاهای متنوع مشتریان را پاسخ داده و همچنین قادر باشد در مواقعی که تامین‌کنندگان در تامین تقاضای وی دچار تاخیر می‌شوند عکس‌العمل مناسب نشان دهد. به منظور پاسخ‌دهی و واکنش مناسب لازم است که تاثیرات حوادثی از قبیل تقاضاهای ناگهانی و همچنین تاخیرات در تامین بر بخش‌های مختلف دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی شناسایی شده و عکس‌العمل مناسب نیز تعیین‌گردد. سیستم‌های بنگاهی با ایجاد یکپارچه‌سازی در دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی اینچنین عکس‌العمل‌های به‌جا و مناسبی را ممکن می‌سازند.

 یک سیستم دپارتمانی مهندسی بازاریابی چیست؟

یک  مشاور یا خریدار و فروشنده املاک دارای ده‌ها و حتی گاه صدها پایگاه داده و سیستم‌هایی است که معمولا نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند یا به اصطلاح با یکدیگر صحبت کنند. در چنین سیستمی تصمیم‌های مدیریت بر اساس گزارشات کاغذی، ناپیوسته و معمولا به‌روز نشده‌ای است که نمی‌تواند مدیریت ارشد را از آنچه که در کل شرکت روی داده است آگاه سازد. با این تفاسیر نیاز به سیستمی برای یکپارچه‌سازی اطلاعات کل دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی مشخص است. سیستم‌های مهندسی بازاریابی که بعضا سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع اطلاعاتی نامیده می‌شوند متشکل از 1- مدول‌های نرم‌افزاری یکپارچه و 2- پایگاه داده مشترک و مرکزی هستند. پایگاه داده جمع‌آوری‌کننده داده از بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلف شرکت و همچنین فرایندهای کلیدی دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی است. با وجود اینچنین پایگاه داده مرکزی زمانیکه اطلاعات جدید بوسیله یک فرآیند وارد می‌شود، این اطلاعات به صورت آنی برای سایر فرایندهای دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی در دسترس قرار می‌گیرد

 

شرکت‌ها برای بکار بردن چنین نرم‌افزاری لازم است بخش‌هایی از سیستم را انتخاب کرده و سپس فرآیندهای دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی این بخش‌ها را در نرم‌افزار تعبیه نمایند. درصورتیکه نرم‌افزار بنگاهی شیوه انجام کار در سازمان را پشتیبانی ننماید لازم است که شرکت برخی از بخش‌های آن را بازنویسی نماید. با اینحال ازآنجاکه نرم‌افزار بر پایه بهترین شیوه‌های انجام کار (Best Practices) نوشته شده است تنها در صورتیکه فرآیندهای دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی در مطابقت با آن تغییر یابند، می‌توان انتظار بیشترین منفعت را از نرم‌افزار بنگاهی داشت.

نتیجه:

در نوشته حاضر سعی شد تا با بررسی و تحقیق سیستم های بازاریابی و مهندسی بازاریابی در کشورهای دیگر نکات مهم و اساسی راه اندازی یک سیستم فوق تخصصی مهندسی بازاریابی ساختمان ارایه شود در نوشته های آتی سعی می شود به مطالب جزیی از این سیستم پرداخته شود.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی