سیستم مهندسی فروش و بازاریابی ملک و ساختمان
سیستم مهندسی فروش و بازاریابی ملک و ساختمان
مهندس علی خویه
مقدمه :
یکی از روش های ارائه ی خدمات حرفه ای بازاریابی در زمینه ساختمان ها و برج ها ارائه ی آن ها به صورت کلینیک های تخصصی و نرم افزاری می باشد. در این روش مشاوران و بازاریابان ساختمان و برج ها در مکان و تخصص خود مستقر بوده و کاربران با مراجعه به محل تعیین شده ، از راهنمایی ها وتوصیه های مشاوران براساس شناخت اجمالی از نیازها و خواست های کاربران حاصل و در مدت زمان محدود به آنان ارائه می شود، بهره مند می گردند. در طرح پیشنهادی حاضر که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه با یک تیم کاملا حرفه ای و متخصص و مجهز به بسته های تکنولوژیکی و نرم افزارهای حرفه ای سعی می شود تا تهیه یک سیستم حرفه ای و دپارتمان تخصصی مشاوره و مهندسی بازاریابی تشریح شود.
بیان مساله:
مساله بازاریابی ساختمانٍ، زمین و برج یک وظیفه سنگینی می باشد که لازمه آن به کارگیری تمامی سیستمهای تکنولوژیکی انسانی و غیر انسانی در فرایند بازاریابی می باشد و این امر مستلزم یک هماهنگی و همکاری جامع و منسجم در مدیریت استراتژیک مهندسی بازاریابی، برنامه بازاریابیMkg Plan و برنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچهIMC می باشد.
طراحی و تبیین فرایند رسیدن به مشتری و خریدار و ارتباط بین خریدار و مشتری در سیستم جامع مهندسی بازاریابی ساختمان برج و زمین یکی از مهمترین مسائلی است که در دنیای امروز به شدت به آن اهمیت داده شده و نرم افزارها و سخت افزارهای بزرگی نیز برای سیستم مهندسی بازاریابی املاک تهیه و تدوین شده است.
هدف:
«تدوین تبیین و اجرای یک دپارتمان و سیستم یکپارچه منظم و منسجم مهندسی بازاریابی در ایران»
هدف اصلی این طرح فراهم آوردن و توسعهی تخصصی دانش مهندسی بازاریابی ،ارتقای مهارت های مهندسی بازاریابی ملک ، بهره وری متقاضیان و نیز ایجاد سیستم های مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی (به مفهوم عام) می باشد. انتظار می رود با ایجاد کلینیک مشاوره و ارائه خدمات مشاوره و مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان اهداف فرعی زیر نیز به دست آید:
1- برآورده ساختن نیازهای مدیریتی، مهارتی و سایر اطلاعات مهم و تأثیر گذار بر روند شکل گیری و اجرای مهندسی بازاریابی تخصصی ساختمان های کوچک و بزرگ
2- توسعهی فرهنگ مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان برای راه اندازی کلینیک مهندسی بازاریابی تخصصی
3- ارائه و توسعه ی استراتژی های مناسب مهندسی بازاریابی و یافتن راه حلهای مناسب در سطح مهندسی بازاریابی تخصصی
4- کمک به ایجاد و توسعه ی ارزش (value) در مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی با تزریق مستمر دانش و چگونگی بهره گیری از تجارب بازاریابی،
5- هدایت صاحبان املاک و بازاریابان تخصصی املاک برای دستیابی به برترین سطح رضایت .
سئولات:
چگونه می توان یک کلینیک فوق تخصصی مهندسی بازاریابی ساختمان و برج در ایران با توجه به رفتار خریداران ایرانی تهیه تدوین کرد؟
چگونه می توان بهترین و اثر بخش ترین برنامه و سیستم مهندسی بازاریابی ساختمان را برای پیشبرد اهداف سرمایه گذاران تهیه و ارایه کرد؟
بهترین و اثربخش ترین برنامه ها و استراتژی های مهندسی بازاریابی، تبلیغات و بازاریابی که می توان در یک سیستم حرفه ای به اجرا گذاشت چه می تواند باشد؟
برای تشکیل یک تیم حرفه ای علمی و عملیاتی مهندسی بازاریابی ملک در ایران با توجه به استانداردهای جهانی چه ملزومات و برنامه هایی مورد نیاز می باشد و این امر چگونه باید تحقق یابد؟
و ...
معرفی الگوی اولیه و فرضی توجیه اقتصادی
برای پیشبرد هدف یک الگوی اولیه به صورت زیر پیشنهاد می شود در این الگو به علت اهمیت به سیستم های انگیزه بخشی و عملیات کلینینکی و مدیریت ارتباطات مشتریان کارمندان می توان رضایت کامل مشتریان را برآورده کرده و همچنین با افزایش میزان بازاریابی که به متغیری مانند سود ارتباط دارد می توان در آمدهای عملیاتی و جاری را افزایش داد
نحوه ی ارائه ی خدمات
در این طرح ارائه خدمات مشاوره ای به صورت کلینیکی در قالب مشاوره های تخصصی، بهره وری، بازاریابی و بازارشناسی، فرصت شناسی، مدیریت سرمایه گذاری و سایر نیازهای مشاوره ای با مراجعه ی مخاطبان و مشتریان (صاحبان دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی) به محل دپارتمان و دریافت مشاوره انجام می شود.
زمینههای خدمات کلینیک مهندسی بازاریابی حرفه ای املاک- ۹۰/۰۶/۰۸