تکنیکهای فروش ملک و ساختمان
بـه نـام خـدا
تکنیکهای فروش ملک و ساختمان
فروش وبازاریابی املاک و مستغلات
تألیف و ترجمه:
مهندس علی خـویه
تهران
1387
![]() |
نام کتاب تکنیکها ی فروش ملک
تألیف علی خـویه
ناشر
نوبت چاپ 1385
تیراژ 3000
قیمت 50000 ریال
لیتوگرافی/چاپ/صحافی
پیشگفتار مولف:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار مولف.............................................................................
مقدمه...........................................................................................
بخش اول:
فصل اول:
مزیت رقابتی فروش املاک و مستغلات...........................
تاکتیک فروش املاک خوشهای........................................
کسب مزیت رقابتی در فروش املاک..............................
الف)کاهش
هزینههای عملیاتی فروش املاک (بهرهوری در
فروش املاک)........................................................
ب) دستیابی به فروش املاک برتر(اثربخشی در فروش املاک)
مزیت رقابتی پایدار در فروش املاک...............................
بخش دوم:
فصل دوم:
تاکتیک و تکنیک فروش املاک و مستغلات.....................
فصل سوم:
....................................................................................
فصل چهارم:
تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی..................................
تاکتیک یانکی در فروش املاک.......................................
فصل پنجم:
تفکر تاکتیکی و تکنیکی..................................................
فصل ششم:
انواع و ابعاد تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی..
هوش تاکتیکی...............................................................
فصل هفتم:
سیستم فروش املاک و مستغلات و برنامه فروش املاک و مستغلات
اصل تضاد درفروش املاک.............................................
فصل هشتم:
اهمیت و ضروت تاکتیک و تکنیک فروش املاک و مستغلات
بخش سوم:
تاکتیکها و تکنیکهای اینترنتی و رایانهای.......................
فصل نهم:
مزیت های فروش املاک اینترنتی....................................
اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر................................
فصل دهم:
تاکتیکها و تکنیکهای فروش املاک و مستغلات در ارتباط با
موتورهای جستجوگر.....................................................
1- تکنیک محتوای ارزشمند فروش املاک سایت..............
2- جستجوی آسانتر در سایت.......................................
3- تکنیک کلمات کلیدی یا تکنیک شورت کات...............
4- یک میزبان وب با کیفیت را در اختیار بگیرید...............
تاکتیک اسپم کردن..........................................................
تکنیک صفحات درگاه....................................................
کرم های فروش املاک و مستغلات یا طاعون فروش املاک و مستغلات
تکنیک وبلاگ نویسی و تکنیک RSS در فروش املاک......
فصل یازدهم:
تاکتیکها و تکنیکهای برندینگ یا نام و نشان گذاری.......
فروش املاک از طریق بنر...............................................
تکنیکهای فروش املاک و مستغلات از طریق تگ..........
فصل دوازدهم:
3- تاکتیکها و تکنیکهای فضا و قلمرو.........................
آمارهایى از وضعیت فن آورى اطلاعات در ایران.............
فصل سیزدهم:
تکنیک آیدا در فروش املاک اینترنتی...............................
پنج تکنیک مهم در فروش املاک اینترنتی........................
1- تکنیک خیابان بنبست فروش املاک و مستغلات........
2- تکنیک داد و ستد فروش املاک و مستغلات...............
3- تکنیک اعتماد (فروش املاک اعتمادی).......................
4- تکنیک کشش و ارسال فروش املاک..........................
5- تکنیک بازار خالی در فروش املاک...........................
هکر های اینترنتی...........................................................
فصل چهاردهم:
تاکتیک هوش مشارکتی در فروش املاک (فروش املاک مشارکتی)
حبابهای فروش املاک و مستغلات.....................................
بخش چهارم:
تاکتیکهای خلاقانه خلاقانه در فروش املاک...................
فصل پانزدهم:
تکنیکهای گروهی برای خلق ایدههای خلاقانه فروش املاک و مستغلات
1- توفان فکری.............................................................
2-تصمیمگیری گروهی...................................................
تکنیک سناریونویسی......................................................
تکنیک اس آی ال .........................................................
فصل شانزدهم:
تاکتیکها و تکنیکهای تریز در فروش املاک..................
4-1- اجزاء اصلی دانش تریز.........................................
مراحل اجرای تکنیک تریز در فروش املاک.....................
برخی از اصول نوآوری تریز در فروش املاک..................
برخی از دیگر رویکردهای خلاقیت شناختی مبتنی بر تریز..........
دویل فروش املاک و مستغلات......................................
بخش پنجم :
تاکتیکهای الهام گرفته از ورزش....................................
فصل هفدهم:
تاکتیک و استراتژی فروش املاک جودویی......................
تاکتیکهای فوتبال در فروش املاک................................
توجه به تاکتیکها و تکنیکها شطرنج در فروش املاک.....
بخش ششم:
تاکتیکها و تکنیکهای الهام گرفته شده از هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات
فصل هجدهم:
تکنیک کلاسیک در فروش املاک....................................
مشخصات آثار فروش املاک و مستغلات کلاسیک...........
تکنیک رسانههای همگانی...............................................
فصل نوزدهم:
تکنیک باروک در فروش املاک......................................
تکنیکهای الهام گرفته از اسطورهها در فروش املاک.......
فصل بیستم:
تکنیک ناتورالیسم در فروش املاک.................................
مشخصات آثار فروش املاک ناتورالیستی.........................
فصل بیست و یکم:
تکنیک رمانتیسم در فروش املاک و فروش املاک رمانتیک
تکنیکها مورد استفاده در فروش املاک رمانتیکی.............
فصل بیست و دوم:
تکنیک فوتوریسم در فروش املاک و فروش املاک فوتوریسمی
فصل بیست و سوم:
تکنیک داداییسم درفروش املاک و فروش املاک داداییستی
برخی از تکنیکهای مورد استفاده در فروش املاک داداییستی
فصل بیست و چهارم:
تکنیک پارناسیسم در فروش املاک و فروش املاک پارناسیستی
فصل بیست و پنجم:
تکنیک امپرسیونیسم در فروش املاک و فروش املاک امپرسیونیستی
تاکتیکها و تکنیکهای روانشناسی در فروش املاک.........
فصل بیست و ششم:
تکنیک اکسپرسیونیسم در فروش املاک و فروش املاک اکسپرسیونیستی.....
فصل بیست و هفتم:
تکنیک سورئالیسم در فروش املاک و فروش املاک سورئالیستی
فنون سوررئالیسم...........................................................
فصل بیست و هشتم:
تکنیک سمبولیسم در فروش املاک و فروش املاک سمبولیستی
فصل بیست و نهم:
تکنیک کوبیسم در فروش املاک و فروش املاک کوبیستی
فروش املاک چند بعدی................................................
فصل بیست ونهم:
اُپ آرت و فروش املاک اُپ........................................
تکنیک اسپاسیالیسم در فروش املاک و فروش املاک فضایی
تکنیک المنتاریسم در فروش املاک.................................
تکنیک بدوگری در فروش املاک، فروش املاک بدوی.....
تکنیک پاپ آرت در فروش املاک..................................
تکنیک چیدمان در فروش املاک.....................................
تکنیک مینی مالیسم در فروش املاک ..............................
تکنیک اینتراکتیو.............................................................
رخداد یا اجرا در فروش املاک یا فروش املاک اجرایی..
فروش املاک مفهومی....................................................
بخش هفتم:
تاکتیکها و مدلهای مدیریتی و بازرگانی در فروش املاک
فصل سیام:
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات با توجه به مراحل عمر محصول
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات مرحله ورود به بازار.....
الف- تاکتیک فروش املاک و مستغلات پیشگامی.................
ب- تاکتیک فروش املاک و مستغلات پیروی........................
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات مرحله رشد..................
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات حفظ سهم بازار...........
1. تاکتیک فروش املاک و مستغلات دفاع از موقعیت............
2. تاکتیک فروش املاک و مستغلات تهاجمی.......................
3. تاکتیک فروش املاک و مستغلات تمرکز..........................
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات افزایش سهم بازار.........
1. تاکتیک فروش املاک و مستغلات حمله مستقیم................
2. تاکتیک فروش املاک و مستغلات محاصره........................
3. تاکتیک فروش املاک و مستغلات توسعه بازار..................
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات مرحله بلوغ..................
الف- حفظ مزیت فروش املاک و مستغلات رقابتی (فروش املاک برای بقا)
1. تاکتیک فروش املاک و مستغلات تمایز...........................
2. تاکتیک فروش املاک و مستغلات رهبری هزینه..................
3. تاکتیک فروش املاک و مستغلات رضایت و وفاداری مشتری سابق
(روابط انسانی)...................................................................
ب- افزایش حجم فروش املاک با توجه به میزان فروش.........
3. تاکتیک فروش املاک و مستغلات نفود.............................
تاکتیک فروش املاک و مستغلات رسوخ در بازارهای جهانی.
تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات مرحله ثبات و افول.......
فصل سی و یکم:
دیگر تاکتیکهای فروش املاک و مستغلات مرتبط...........
تاکتیک فروش املاک بد نه بدتر......................................
تاکتیک فروش املاک و مستغلات انتقال..........................
تاکتیک فروش املاک و مستغلات گزینش انتخابی............
تکنیک قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی......................
تاکتیک نفرت از مخالف.................................................
کلیتهای پر زرق و برق................................................
تاکتیک ابهام گویی.........................................................
تاکتیک فروش املاک و مستغلات توجیه..........................
تاکتیک استناد به قدرت..................................................
تاکتیک انحراف توجه.....................................................
فصل سی و دوم:
خطاها و دام های فروش املاک و مستغلات....................
دامهای پنهان در تصمیمگیری فروش املاک و مستغلات....
دام فروش املاک و مستغلات لنگرشدن...........................
دام فروش املاک و مستغلات وضعیت موجود.................
دام فروش املاک و مستغلات هزینههای غیرقابل جبران ...
دام فروش املاک و مستغلات شواهد تأییدکننده................
دامهای برآورد و پیشبینی..............................................
دام اطمینان بیش از حد...................................................
دام احتیاط بیشاز حد.....................................................
دام واپس روی..............................................................
از پیش آگاهبودن، از پیش آماده بودن است.......................
فصل سی و چهارم:
تاکتیکهای ضد خطا در فروش املاک.............................
پوکایوکه در فروش املاک..............................................
تکنیکهای کنترل و تولید بدون نقص در فروش املاک.....
بخش هشتم:
تاکتیکهای مدیریتی و مهندسی.......................................
فصل سی و پنجم:
تفکر ناب در فروش املاک (فروش املاک ناب)..............
اصل اول - تعیین ارزش فروش املاک............................
اصل دوم - شناسایی جریان ارزش فروش املاک و مستغلات
اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه..............................
اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی.................................
اصل پنجم - تعقیب کمال...............................................
فصل سی و ششم:
تکنیک و مدل شش سیگما در فروش املاک.....................
هزینههای پایین فروش املاک.........................................
ویژگیهای شش سیگما درفروش املاک..........................
فصل سی و هفتم:
استراتژی مهندسی مجدد در فروش املاک........................
تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد در چیست؟..........
فصل سی و هشتم:
تکنیک مهندسی معکوس در فروش املاک.......................
فصل سی و نهم:
تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک.................
فصل چهلم:
تاکتیک مهندسی ارزش در فروش املاک..........................
فصل چهل و یکم:
سیستم هوش مصنوعی در فروش املاک..........................
سیستمهای خبره فروش املاک و مستغلات......................
رباتها.........................................................................
پردازش زبانهای طبیعی در فروش املاک........................
بخش نهم:
تاکتیکهای آینده پژوهی در فروش املاک.......................
دستهبندی روش ها و تکنیکهای آینده پژوهی.................
دسته اول: پیشبینی الگوهای نوظهور................................
دسته دوم: برون یابی......................................................
دسته سوم: تحلیل های چرخه ای درروند پیش بینی فروش املاک
دسته چهارم: تحلیل هدف فروش املاک و مستغلات........
دسته پنجم: همگرایی شهودی..........................................
بخش دهم:
تاکتیکها و تکنیکهای پستمدرن..................................
پاره آجر فروش املاک و مستغلات.................................
ساختارشکنی و فروش املاک ساختارشکن.......................
پست مدرنیسم و فروش املاک پست مدرنی....................
تکنیکهای فروش املاک پست مدرنیسم.........................
بخش یازدهم:
استفاده از تکنیکهای قرآنی در فروش املاک...................
بخش دوازدهم:
راهی به سوی آینده........................................................
مقدمه:
مزیت رقابتی عامل بسیار مهم و اساسی که در هر صنعتی باعث پیروزی و پیشبرد سریع اهداف میشود. مزیت رقابتی در فروش املاک چیست و چگونه بدست میآید، بحثی است که در ادامه به طور خلاصه در زمینه فروش املاک بررسی میشود