کتاب مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
ترجمه و تالیف: علی خویه و فهمیه احمدی www.alikhooyeh.blogfa.com
برای تهیه کتاب به انتشارات آگاه در خیابان انقلاب بین فروردین واردیبهشت پلاک 1468 مراجعه نموده و یا با شماره های 66965804و66460932و6647323 و 09372991608 تماس حاصل نمایید. 150
صفحه. قیمت 3500 تومان
فهرست برخی از مطالب کتاب بازاریابی املاک و مستغلات. برخی از تعاریف و مفاهیم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان. عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک. مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان. جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان. ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.جستجو و انتخاب بازارهای هدف.اندازه گیری و پیش بینی تقاضا. تقسیمبندی بازار در ساختمان و ملک.سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.دستهبندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.رفتار پس از خرید مصرف کننده.نکاتی از ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان.50 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.طرح ها و روش های قیمت گذاری در ملک و ساختمان.رویکردهای عمومی قیمتگذاری در ملک و ساختمان.اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها.تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.تاکتیک فروش املاک خوشهای .مزیت رقابتی فروش املاکی.6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.خرید و فروش املاک مشارکتی.تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.فروش املاک چند بعدی.بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.خطاها و دامهای خرید و فروش ساختمان و ملک .مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک. نمونه قراردهای معاملات املاک، اصول و قوانین آپارتمان نشینی و.....
تعاریف و مفاهیم پایه در رابطه با حوزه املاک و مستغلات REAL ESTATE
• ویژگی های خاص بازار املاک و مستغلات
• ویژگی های فرآیند توسعه املاک و مستغلات RE DEV PRINCIPLES
• نگاه کلی به ساختار صنعت املاک و مستغلات در جهان
• زنجیره ارزش اصلی در حوزه ساخت و توسعه REAL ESTATE DEVELOPMENT
• طبقه بندی انواع محصولات در حوزه ساخت و توسعه
• تشکل های صنفی مهم در صنعت املاک و مستغلات
• بازیگران کلیدی و شرکت های مطرح بین المللی
• کارگزاری و مشاوره خرید / فروش
• انواع خدمات فروش در حوزه املاک و مستغلات
• انواع الگوهای سازمان دهی خدمات کارگزاری / مشاوره املاک
• خدمات مشاوره / کارگزاری تامین مالی از طریق وام EBT ADVISORY BROKERAGE
• خدمات ( مدیریت ) وام و اعتبارات LOAN SERVICING
• خدمات ( مشاوره ) تامین مالی RE FINANCE
• خدمات مشاوره تامین مالی از طریق بازار سرمایه QUITY BROKERAGE
• خدمات ارزشیابی املاک و مستغلات
• خدمات مرتبط با زمین
خدمات پس از فروش ساختمان
• مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی چیست ؟
• طبقه بندی وظایف مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• دلایل اهمیت مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• تفاوت مدیریت ساختمان ( Property Management ) و مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• نرم افزارهای موجود در زمینه مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
مدیریت پیشرفته فروش ساختمان
• فرآیند SPADACOS
• مشتری یابی
• جذب مشتری
• تکنیکهای دمو
• تکنیکهای نهایی کردن
• اصول مذاکره
اصول مدیریت بازاریابی ساختمان
• بررسی جایگاه شرکت در صنعت ( رتبه و سهم بازار )
• بررسی تاثیر توسعه ، تکنولوژی ، تعالی کیفیت و افزایش ظرفیت در میزان فروش
• بررسی اثر بخشی فعالیتهای مختلف ترویج شرکت ( تبلیغات ، روابط عمومی ، فروش شخصی ، چاشنی های فروش ، بازاریابی مستقیم )
• بررسی قیمت و سیاست های قیمت گذاری ساختمان
• بررسی جنبه های مختلف ساختمان ( موقعیت مکانی ، طراحی ، کیفیت و ... )
• برآورد تقاضا و پیش بینی فروش برای ساختمان
• روشهای بهبود فرآیند بازاریابی و گسترش جغرافیایی فعالیت های شرکت
• بررسی تاثیر تفکر مشتری گرایی و رضایت مشتری در توسعه فروش
• روش های یکپارچه سازی فعالیت های تحقیقات ، تبلیغات ، ارتباطات و روابط عمومی
• رموز ایجاد و تقویت واحد مدیریت ارتباط با مشتری ساختمان
•
لزوم تقویت سیستم توزیع و شبکه ، نمایندگی ها ، بررسی و تحلیل امنیت تجاری
و روشهای جلو گیری از حبس عوامل تولید در قله های ساختاری
• راهکارهای تقویت خدمات بعد از فروش و افزایش گارانتی ها و ضمانت نامه ها
• ایجاد و توسعه سیستم های کنترلی در فروش
برنامه ریزی استراتژیک با تمرکز بر صنعت ساختمان
•
استراتژی چیست ؟ تفاوت میان استراتژی کسب و کار و استراتژی بنگاه 7 ؟ نگاه
همزمان به درون و برون سازمان ؟ ارتباط میان برنامه ریزی استراتژیک و
اجرای استراتژی ؟
• جذابیت صنعت و نیروهای 5 گانه پورتر ، استفاده از تجزیه و تحلیلهای صنعت ساختمان
• استراتژی و محیط درونی سازمان ، منابع و قابلیت های سازمان به عنوان خالقان مزیت رقابتی در صنعت ساختمان
• فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت ، تطابق فرهنگ و ساختار سازمانی با محیط خارجی سازمان
• معیارهای عملکردی سازمان
• ماهیت و منابع مزیت رقابتی ، قیمت و تمایز به عنوان استراتژی های ژنریک
• استراتژی تمایز ( جایگاه علامت تجاری و تصویر سازی از سازمان )
• استراتژی تنوع
تدوین استراتژی بازاریابی ساختمان
• بازاریابی : مدیریت ارتباطات سودمند با مشتریان
• بنگاه و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• رفتار خریداران مصرف کننده و بازار کالا و خدمات مصرفی
• رفتار خریداران تجاری و بازارهای تجاری
• تقسیم بندی بازار ، هدف گذاری و یافتن جایگاه کالا و خدمات تولیدی بنگاه در نزد مشتریان
• استراتژی کالا ، خدمات و نام تجاری
• تولید محصول جدید و استراتژی چرخه عمر محصول
• رویکردهای قیمت گذاری محصول و استراتژیهای قیمت گذاری محصول
• کانالهای بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین
• استراتژیهای ارتباطات بازاریابی ، تبلیغات
بازاریابی املاک و مستغلات
راهکارهای علمی و عملی در
انتخاب، خرید، فروش و اجاره
ساختمان، ملک و آپارتمان
با نگرش بازار و فرهنگ ایران
شماره کتابشناسی ملی :1859953 |
نام کت
چاپ اول 1388
قیمت: ۴۵۰۰ تومان
تیراژ: 1000
چاپخانه:
کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد
مراکز توزیع:
علی خویه............................................................www.khooyeh.com
o سخنران و مدرس دانشگاه
o مولف و مترجم بیش از 6 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات[1]
o مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، فروش و تبلیغاتی
o مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما
o تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات برای اولین بار در تبلیغات بازاریابی
o مدرس دوره های مختلف خلاقیت، تریز، بازاریابی ، فروش، تبلیغات، روانشناسی، ارتباطات و ....
o عضو هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی
o تالیف، ترجمه و چاپ بیش از ده ها عنوان مقاله در مورد ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات
o مفتخر به همکاری با برندهای معتبر و بزرگ ملی و بین المللی
o مبدع و مخترع شیوه های نوین و خلاقانه بازاریابی و تبلیغات و فروش
o دارای دو اختراع ثبت شده، مجری نرم افزار آموزشی و اجرایی راز تجارت و بازاریابی خلاق
o دارای بیش از 15 سال فعالیت تجربی در تمامی زمینه های هنری، تبلیغاتی، بازاریابی و فروش
o عضو 1to1media
o عضو WARC
فهیمه احمدی............................................www.fahimehahmadi.com
o کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
o مدرس زبان، روانشناسی و ارتباطات
o عضو هیات تحریریه نشریات مختلف اجتماعی، ادبی و فرهنگی
o مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما
o گزارشگر چندین نشریه ادبی و فرهنگی
o برنده جایزه بهترین اثر در زمینه داستان و گزارش در جشنواره مطبوعات کودک نوجوان(82 و 86)
o نویسنده ودارای چهار کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، فرهنگ و اقتصاد
o همکار در تولید و تهیه نرم افزارهای آموزشی و تحقیقی راز تجارت و زن و رازهای زنان
o ویراستار کتاب های مهندسی ذهن و ان ال پی، تبلیغات تریزی، مدیریت استراتژیک تبلیغات – انتشارات رسا
تماس با ما: khooyehali@yahoo.com – fahimeh.ahmady@yahoo.com – 09122991608
برای تهیه کتاب با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
فهرست
پیشگفتار مولف.......................................................................................................................7
مقدمه....................................................................................................................................8
بازاریابی ملک و ساختمان چیست..........................................................................................9
هدف از بازاریابی ملک و ساختمان........................................................................................9
برخی از تعاریف و مفاهیم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان.........................10
انتظار از بازاریابی ملک و ساختمان ........................................................................................14
8 نکته مهم در تهیه، خرید یا اجاره ملک و محل اداری...........................................................14
برخی از مفاهیم مهم بازاریابی ملک و ساختمان .....................................................................15
مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................................17
بازار ملک و ساختمان............................................................................................................18
روشهای خرید و تهیه ملک در ایران .....................................................................................19
جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان.......................................................................20
ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک...............................................................................22
50 نکته مهم دراجاره ملک ساختمان و آپارتمان ...................................................................25
فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.............................................................................28
تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن..................................29
جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................30
اندازهگیری و پیش بینی تقاضا ...........................................................................................30
تقسیمبندی بازار در ساختمان و ملک...................................................................................31
هدف گیری در بازار املاک و ساختمان...............................................................................33
جایگاه یابی در بازار املاک و ساختمان................................................................................33
تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................34
تحقیقات ساختمان و ملک و تحقیقات بازاریابی ملک.........................................................34
فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان..............................................................35
10 نکته مهم در خرید، اجاره، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39
فرایند 6 مرحله ای بازاریابی ملک و ساختمان...................................................................40
رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.......................................................42
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.........................................................42
عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران ملک و ساختمان.......................................................44
عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران ساختمان و ملک.............................................46
10 نکته مهم در خرید وتهیه ملک و ساختمان برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48
دستهبندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید....................................................49
انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................50
نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک................................................51
الف) نحوه فعالیت بنگاههای مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده......................51
ب) نحوه فعالیت بنگاههای مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران...............................52
فرایند تصمیم گیری خرید ملک و ساختمان.....................................................................53
بازاریابی مشاوران املاک.................................................................................................56
ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان..........................................58
53 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک..............................................................63
قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان...........................................................................70
رویکردهای عمومی قیمتگذاری در ملک و ساختمان.....................................................74
اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................75
استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها.............................................................................78
5 نکته مهم بازاریابی املاک و مستغلات برای زوج های جوان.........................................79
تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک........................................80
مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................82
تکنیک های بازاریابی،انتخاب، خرید و فروش املاک.....................................................86
تاکتیک فروش املاک خوشهای.....................................................................................86
مزیت رقابتی فروش املاکی.........................................................................................87
اصل تضاد در املاک، مستغلات و ساختمان ها............................................................87
6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک..............................................88
تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک..........................................89
پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان............................................90
خرید و فروش املاک مشارکتی..................................................................................91
تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها........................................92
فروش املاک چند بعدی............................................................................................94
فروش املاک مفهومی ...............................................................................................94
بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان...............................................94
بازاریابی تلفنی املاک و مستغلات..............................................................................95
خطاها و دامهای خرید و فروش ساختمان و ملک .......................................................98
تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک......................................................102
مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش املاک و ساختمان...........................................103
مراحل اجرای مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک............................................105
5 نکته مهم در تهیه انتخاب خرید و اجاره واحد های دانشجویی.................................110
فروش بدون کمک بنگاه مسکن................................................................................110
برخی از نکات و تکنیک های فروش ملک و ساختمان..............................................112
نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی املاک و ساختمان................................... 116
برخی از اصول و نکات سکونت در مجتمع های مسکونی......................................... 132
35 توصیه مهم آپارتمان نشینی.................................................................................135
پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142
پیشگفتار مولفان:
مسکن، ملک و ساختمان از مهمترین و ضروری ترین نیازهای زندگی هر فردی است و هر کس به نوعی و به هر شکلی در طول زندگی خود درگیر این مساله می شود. طبق برخی از آمار بیش از 3 درصد از فکر، گفتار و ذهن هر فردی در طول زندگیش مساله ی مسکن و ملک میباشد. هر انسانی پس از تامین نیازهای اولیه ی خود مانند غذا و پوشاک، به فکر تامین یک سقف، مسکن و ملک مناسب می باشد. علاوه بر این صنعت ساختمانسازی و بازار خرید و فروش،مسکن و ملک یکی از مسائل بسیار مهم بوده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده دارد؛ بطوریکه میزان سرمایهگذاریهای بخش ملک و مسکن در سالهای اخیر حتی بیشاز توان اقتصادی جهانی بوده است و به همین دلیل ضروریست تا ازطریق آموزش، تحقیق و اجرای شیوه های علمی بازاریابی و استراتژی های لازم، زمینههای خرید و فروش علمی و بازاریابی تخصصی در این حوزه فراهم آید. این صنعت که اکنون در کشور ما 34 درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده است، نیاز به توجه ویژه و مخصوص دارد. بدست آوردن اطلاعاتی درمورد انتخاب، خرید و فروش و بازاریابی ملک ساختمان و آپارتمان یکی از ضرورت های فردی می باشد و هرکس باید توسط منابعی بتواند به سادگی اطلاعات به روز و مناسبی را درباره این صنعت بدست آورده و در زندگی کاری و شخصی خود از آن بهره جوید.
با توجه به تجربیات و تحقیقاتی که در یکی از شرکت های بزرگ خرید و فروش و بازاریابی ملک، ساختمان و برج بدست آوردم، سعی کردم با توجه به نیاز بازار ،کتابی را برای خدمت رسانی به افراد جامعه خود ترجمه و تالیف نمایم. کتاب حاضر که سعی شده است به طور خلاصه و با زبانی ساده نگاشته شود می تواند مورد استفاده هر فرد در زندگی، کسب وکار و سرمایه گذاری باشد. این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه از خانم خانه دار گرفته تا مشاور املاک، از سرمایه گذار تا سرمایه دار، از دانشجو تا استاد، از مهندس معمار تا کارخانه دار و از هنرمند تا صنعتگر مورد استفاده واقع شود. در پایان ازتمامی همکاران، علاقمندان و خوانندگان گرامی تقاضا می شود انتقادات پیشنهادات گرامی خود را به آدرس الکترونیکی khooyehali@yahoo.com ارسال نمایند و یا نظرات خود در وب سایت www.khooyeh.com مرقوم فرمایند.
با تشکر
علی خویه و فهیمه احمدی
مقدمه:
|
|
هرکدام از ما در زمان خرید وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق میزنیم و از صاحب نظران و کارشناسان درباره آن کالا ابزار و محصول، راهنمایی می خواهیم اما برای گران ترین خرید طول حیات خود، یعنی خرید واحدی از یک ساختمان، خواه «مسکونی» یا «تجاری» و یا «اداری» معمولاباید از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روشهایی برای خرید، فروش و بازاریابی ملک و ساختمان وجود دارد؟ چه نکاتی را حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرارداد واز طریق چه افرادی و چگونه می توان از این مسائل آگاهی پیدا کرد؟
درکتاب حاضر ابتدا سعی شده است تا برخی از مفاهیم ساده و مورد نیاز توضیح داده شود و سپس در بخش بعدی مفاهیم بازاریابی و خرید و فروش و رفتار خریداران و فروشندگان بررسی خواهد شد ، همچنین در بخش پایانی برخی از تکنیک ها و راهکارهای بازاریابی ارایه می گردد. در میان مباحث اصلی کتاب سعی شده است نکات مهم و موارد ضروری در انتخاب خرید، فروش و بازاریابی ملک مطالبی ارایه شود.
[1] . سبک های تبلیغات(رسا)، تاکتیکها و تکنیک های تبلیغات و بازاریابی( سیته)، مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات بازاریابی و تبلیغات( رسا)، راهکار حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات( رسا)، مدیریت استراتژیک تبلیغات( رسا)