ویژگی های فروشندگان و بازاریابان حرفه ای و علمی املاک و مستغلات
فصل دوم
هدف داشته باشید
و
درراه هدف گام بردارید
- فروشندگان برجسته جملگی هدفگرا هستند.
- کیفیت بالای هدفگرایی با موفقیت در ارتباط است.
- پر درآمدترین افراد از قبل می دانند که درآمد روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه آنها چه خواهد بود.
- آنها می دانند که برای رسیدن به این اهداف باید روزانه چند بار با مشتری احتمالی تماس بگیرند.
- آنها حتی می دانند با پولی که دریافت می کنند چه خواهند کرد.
- برای همه این موفقیت ها باید دقیقا برنامه ریزی کرد.
- اگر هدف نداشته باشید و هدفتان دقیق نباشد گویی در هوای مه آلود تیر اندازی می کنید.
- بهترین تیر انداز نیز در هوای مه آلود نمی تواند به هدف بزند ! او هدف را نمی بیند و این طبیعی است که به هدف نزند !
- اهداف مضحک به شما انگیزه نمی دهد.
- هدف باید گاه جاه طلبانه اما قابل دسترس باشد.
- اهداف غیر واقع بینانه از انگیزه شما کم می کند.
- اگر هدف غیر واقع بینانه باشد با اولین چالش و دشواری دست از کار خواهید کشید.
- افراد سطح بالا حتی رقم دقیق درآمدی خود را هدف گذاری می کنند.
- کسی که نمی داند به کجا خواهد رسید طبیعی است که احتمال بیراهه رفتنش زیاد باشد.
مکتوب کنید
- اگر هدف مکتوب باشد ، احتمال رسیدن به آن را 100% افزایش می دهد.
- آن را بنویسید و نگران نباشید ! حتی اگر به آن نرسید گام موثری بر خواهید داشت.
- هدف نوشته شده را در جایی نصب کنید که هر روز آن را ببینید.
- اگر هدف سالانه مشخص باشد ! تقسیم بندی آن به اهداف فصلی و ماهانه و هفتگی و روزانه و ساعتی کار سختی نخواهد بود.
- این موضوع باعث می شود که اهداف بزرگتر به اهداف کوچکتر تقسیم شود.
- و رسیدن به هر هدف کوچکتر انگیزه شما را برای رسیدن به هدف بزرگتر قوی تر خواهد کرد.
فعالیت هایتان را دقیق تر مشخص کنید.
- چه فعالیتی شما را به هدفتان نزدیک می کنند؟
- آن را مشخص کنید .
- که چقدر باید کار کنید.
- روزی چند ساعت
- هر ساعت چند تماس
- هر ساعت چند مذاکره
- فکر آن نباشید که در برخی روزها ناموفقید.
- روزهایی خواهد بود که موفقیت شما چند برابر خواهد بود.
- قانون متوسط و میانگین موفقیت را مدنظر قرار دهید!
هدف یعنی هیجان هر آغاز !
- اگر هدف باشد برنامه و فعالیت را نیز در پی دارد.
- گاه موفقیت حاصل از این هدف گذاری انفجار آمیز است.
- گاه ممکن است شما از هدفتان پیشی بگیرید !
- مکتوب کردن هدف باعث می شود که هدف در ذهن نیمه هوشیار شما جای بگیرد.
- این جایگیری در ذهن نیمه هوشیار قدرتی از خود ایجاد می کند .
- این ذهن نیمه هوشیار شما را نسبت به فرصت ها و امکانات پیرامونتان گوش به زنگ می کند.
- و این موضوع به شما ایده هایی در برنامه ریزی فروش می دهد.
- ذهن نیمه هوشیار کمک می کند که گاه در مذاکرات بهترین واژگان را استفاده کنید. واژگان که قبلا هرگز فکرش را هم نکرده بودید.
- فروشندگان گاه فقط از 10% توان خود استفاده می کند.
- ذهن نیمه هوشیار گاه کمک می کند که شما از 90% بقیه نیز کمک بگیرید.
- فکر کردن به اهداف به شما انگیزه می دهد و شما را از شکست های موقت دور می کند.
اشتیاق داشته باشید